Per aquesta edició s’ha parlat d’una revisió de la fira. Quins serien els objectius i principals trets d’aquest nou model?
En primer lloc, partim de la base que cal consolidar un projecte a llarg termini. I per aconseguir-ho hem de partir de dos eixos de treball: la promoció del sector cansalader durant tot l’any i la promoció del sector agroalimentari local i comarcal.
Com ha sigut el procés de preparació del projecte?
La preparació de la Fira de la Botifarra ha durat uns nou mesos de treball intens de tècnics i col·laboradors. Així i tot, des del primer moment vam tenir clar que volíem comptar amb tots els agents garriguencs que crèiem que podien aportar-hi valor afegit –cansaladers, Associació Agrària, Projecte Mexcla’t, Cuina VO, etc.
La bona sintonia i predisposició per part de tots ells, ha fet que aquest procés s’hagi pogut dur a terme de forma molt senzilla: molta feina, però molta facilitat per coordinar-la i dur-la a terme.
Com ha afectat aquest nou plantejament a la participació dels expositors?
Des del primer moment hem apostat per dotar de coherència i contingut a la Fira de la Botifarra. El repte no era menor: partíem d’un esdeveniment amb un important pes econòmic al municipi, que ja havia esdevingut “tradició”, i ens disposàvem a donar-hi una volta més, amb la finalitat de millorar-lo.
En aquest sentit, tenint en compte els agents garriguencs participants en la Fira, vam apostar perquè la Fira de la Botifarra esdevingués una fira agroalimentària i que, amb el temps, fos la fira agroalimentària de referència.
És per aquest motiu que hem treballat molt estretament amb productors locals i de proximitat -cansaladers garriguencs, Associació Agrària de la Garriga, la Xarxa Productes de la Terra, etc. i els hem agrupat en diverses mostres temàtiques dins el recinte de la Fira.
Aquesta “redefinició” de la Fira de la Botifarra també ens ha portat a haver de renunciar a expositors d’altres edicions, que han entès que enguany els criteris de selecció dels estands havien canviat.
Quines serien les activitats més destacades?
Més enllà de les activitats “clàssiques” de la Fira, enguany destaquem especialment
els Tallers Infantils organitzats per l’Associació de la Garriga, l’espai “Buti-Aula” de Can Raspall –tastos, maridatges i exhibicions de cuina amb productes dels expositors de la Fira- i l’espai “Buti-Tast”, la Mostra Gastronòmica de la Garriga.
Una de les ofertes més populars és la mostra gastronòmica. Què en podríem destacar d´aquesta nova edició?
Enguany, a la Mostra Gastronòmica li hem buscat un nom atractiu, d’acord amb el nomenclàtor general de tota la Fira: “Buti-Tast”. A més, amb la finalitat de millorar-ne aspectes organitzatius, hem comptat amb la col·laboració de “Projecte Mexcla’t”, que és una associació garriguenca amb una àmplia experiència en el camp de l’organització d’esdeveniments gastronòmics.
La gran novetat d’aquesta edició és que dins el recinte del “Buti-Tast” és que no farem servir els diners per adquirir tastos i begudes: disposarem d’una polsera “cash-less”, recarregable, que serà el nostre mitjà de pagament a tots els estands de la Mostra Gastronòmica.
Hem vist una imatge renovada i una nova gràfica. Quin és el missatge que es vol donar?
El missatge és clar: la botifarra de la Garriga és una joia! És un producte exclusiu que cal cuidar i posar en valor… no tan sols els dies de la Fira, sinó la resta de l’any.
L’any vinent serà la 10a. edició. En podem esperar una proposta especial?
Segur que tindrem novetats… una vegada haguem passat la 9a edició, caldrà fer-ne una valoració exhaustiva i posar-nos a treballar sens falta per fer una 10a edició inoblidable.